Bu Blogda Ara

1 Ekim 2011 Cumartesi

Az zamanda Çok işler başardık..:)

Konya ili Karapınar ilçesinde Hobi amaçlı arıcılık yapmakta iken bu uğraş bize şimdilik sanalda olsa birçok dostlukların kurulmasına vesile oldu benim için bu anlamda Ahmet abim Devşirme usulu arı hazırlama videosuyla tanıştım onunla internette vermiş olduğu bilgiden çok mütevazılığı ve konuşurkenki manevi havası etkilemişti beni be o gün aradım telefonla kendisini hiç unutmam o anı aklıma mevlananın şemsi tibrizi ile karşılaşması gelir bu videoyu anımsayınca,Erdal hocam ,Ballıbabab Selahattinbey,asım hocam,Kerem kaptan,Vecdi bey,Ali bey,H.Basri kardeşim,Halil bey,İsmail bey ve ismini su anda sayamadığım birçok arkadaş edindik şu ana kadar yüzlerini görmek nasip olmadı ama inanın gerek bilgi gerekse destekleri insanlıkları bakımından oldukça değerli büyük ve akranlarımız oldu.


















Geçtiğimiz hafta 8 kolonimden 2 tanesinin anasını cok merak ettiğim ve bu merakımı gidermenin tek yolu olan denemek uygulamaktan geçtiği düşüncesiyle İstanbul Çekme köyden Asım beyden 2 adet karniyol F1 alarak sezonun son günlerinde de olsa 3 er çıta böldüğüm kovanlarıma verdim. Saolsun kendileri talebimin mevsim itibariyle geçte olsa kırmadılar elinde mevcut olanlardan temin ettiler.Analardan biri zamanı gelimce kabul gördü Petek üzerinde salına salına geziyordu artık.Birtanesi ise anayı kovana verdikten sonra 4 gün sonra kek kısmını açtım bu zamana kadar kafes normal idi açtıktan sonra kafesin kek kısmındaki kekler tüketilmiş ancak sonradan arının kek çıkışı petekle örülerek ana içeri hapsedilmiş telli kısıma da minik bir dalak örülmüş garip bir durum dedim fakat minik dalak bende kabül görmüş düşüncesi uyandırdıktan sonra anayı elimle kafesi açarak o an kovana salıverdim bir anormallik yok gibiydi ama pek rahat ta gezemiyordu cok az bir tacizden sonra umarım ortama alışmıştır.yarın görecez bakalım.


















Kabul edilen kovan ve içeride gezen F1 ana.

Ana kontrölüne gitmişken pek varrova göremesemde tüm kovanlarıma ve arkadaşımın üç kovanına hazırladığım oksalik asit karışımını çıtalar üzerine 2-3 defa sıkararak varoa mücadelesi yaptım.yarım saat sonra azda olsa görememiş olduğum son misafirleri uğurlamışız…gibi görünüyordu.



Aynı günlerde bizim yaramaz tayfayla bahçeyede el attık gecikmiş olan bademleri topladık,Biraz erkende olsa bizim afacanlardan sağ salim kurtulan cevizlerin son kalanlarını topladık. Kovanlara numara verdik .Arıları sıkıştırdıktan sonra elimizde kalan kabarmış petekleri daha önce poşetleyip güveden muhafaza etmiştik fakat resimleri yayımlamakta bu güne kaldı.







Arılarımıza gözümüz gibi bakıyoruz onlara elmalı kek hazırladım.ne acayip bir hobiymiş bu vallahi.
















Onca yorgunluktan sonra ise Arkadaşlarla bir gün sonra biraz dağ ve kır gezisi yaptık az da olsa. Arılarla uğraşmak ve Dağlarda fırsat buldukça dolaşmak bazı şeylerden uzak düşüncelerden arınmış bir ortam yaratıyor benim için.





2 yorum:

  1. Film başladı demek. :-)

    YanıtlaSil
  2. s.a değerli dostum inşallah ikincisinide sorunsuz bir şekilde kabul ettirirsiniz

    YanıtlaSil